Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Čím starší, tím větší bábovka

Taky vám roste s věkem pud sebezáchovy? Mně teda děsně. To tam je nadšení z těch nejdivočejších pouťových atrakcí, radostné šplhání na rozhledny, touha létat a bydlet v posledních patrech výškových budov.

Definitivně se totiž bojím výšek. Zjistila jsem to včera, když jsem se vypravila do Dolní Moravy na asi půl roku otevřenou skywalk stezku, která se ční úžasných 55 metrů vysoko nad samým hřebenem zdejší hory.

Vyjela jsem natěšená nahoru lanovkou a vykročila si svižně na stezku. Těšila jsem se a nemohla se dočkat krásných výhledů. Došla jsem sotva do jedné třetiny a potom jsem náhle ztuhla. Nohy se zastavily a já se nemohla hnout. Dívala jsem se před sebe, ostražitě sledovala pevnost a řešení celé konstrukce a těkala pohledem zleva doprava, jako bych čekala nějaký útok. Ta lávka se najednou zdála tak úzká a chatrná. Jen tak si tu visí ve vzduchu, tak strašně vysoko a já na to klidně vlezu? Před očima se mi odvinul katastrofický scénář. Úplně jsem viděla, jak se to celé propadne, skácí k zemi, a jak se všichni strašnou smrtí zabijeme. Chvíli jsem se sebou zkusila bojovat. Měj rozum, říkám si. Podívej, nikdo se nebojí. Všichni si tu vykračují jako by nic, mají s sebou malé děti, které tu pobíhají a vyklánějí se bez obav přes zábradlí. Smích, radost, focení. Seber se. Mají to propočítané, to nemůže spadnout, to by jim neschválili provozovat. Obavy jsou zbytečný. Ten silný vítr, co tu fouká, to rozhodně někdo monitoruje. Zavřeli by to, kdyby to mělo být nebezpečný. Dýchej a nebuď trapná.

Dobře, přesvědčila jsem se. Jdu.

Hlavně se nedívej dolů, soustřeď se jen na své kroky. To překonáš.

Pokusím se. Ták, ještě kousek. No vida, zdolala jsem dalších sto metrů. Zastavuju a rozhlížím se. Že bych to byl jen počáteční šok, který jsem zažehnala? Že bych si konečně udělala nějakou tu selfie, když jsem si koupila tu novou selfie tyč?

Ne, to nepůjde. Smůla. Nadšení mi vydrželo jen pár vteřin, dokud jsem se nerozhlédla. Ty vole!

To je výška. Rozklepaly se mi nohy, naskočila husí kůže a pud sebezáchovy se rozjel na plné obrátky. Chyť se zábradlí. Zkouším to. Ne, příliš jsem se přiblížila tomu otevřenému prostoru. To nemůžu, to je ještě horší. Co teď, jak se odsud dostanu? Výš jít nemůžu, to už je teď jasný, to nedám. Tak zpátky. Nic jiného mi nezbyde.

Kolem mě proskotačí pár zamilovaných Poláků, který si mě naštěstí nevšímá, protože jinak tu asi musím vypadat dost směšně. Úplně zkoprnělá, strach v očích a panika. Seber se a padej odsud. Tři dva jedna a šup zpátky. Dobře, ale támhle ta zatáčka vypadá odsud ještě horší, než když jsem šla sem. Vynikne ta šílená výška, uf.

Musím. Prostě musím. Bojím se tak, že se mi skoro derou slzy do očí. Snažím si domluvit, že jestli mám umřít, tak už na tom nic nezměním a tak se s tím musím smířit a alespoň se uvolnit a kochat se krásou okolní přírody…

Abych to shrnula, vrátila jsem se bleskurychle zpět a lanovkou střelhbitě sjela zpátky do údolí. Hlavně ať jsem dole. Dole a v bezpečí na pevné zemi.

Jakmile jsem odvrátila největší nebezpečí, začala jsem přemýšlet. Hloubala jsem celou cestu domů a ještě dnes mi to nedá.

To jsem vážně takovej tragéd, co nevyjde na nevinnou a úplně bezpečnou stezku? Strašný. Od kdy mám tak silnej pud sebezáchovy?

Ten jsem nikdy jako mladá neměla, spíš naopak. Zlomilo se to mateřstvím? Nebo je to spíš výsledek za dosavadní život nashromážděných dat a jejich následné syntézy?

Nebo jsem jen zblblá z amerických katastrofických filmů?

Rozhodně zajímavý vzorec chování, který mě zrovna moc netěší, ale výsledek je tak paralizující, že si nejsem jistá, že to dokážu rozumem přemoct.

Máte na to nějaký fígl?

Autor: Klára Bártová | sobota 11.6.2016 13:28 | karma článku: 20,10 | přečteno: 930x
  • Další články autora

Klára Bártová

Danajský dar neboli Extreme Makeover

Jsem asi úplně v háji, nebo co. Právě jsem se rozbrečela u po stopadesáté reprízovaného pořadu Vítejte doma, v originále Extreme Makeover: Home Edition. Ano, brečela jsem dojetím. Sakra! Nejvyšší čas se nad sebou zamyslet.

4.7.2018 v 12:41 | Karma: 12,80 | Přečteno: 1679x | Diskuse| Ostatní

Klára Bártová

Ester (39): Dnes nechápu, jak jsem to mohla přežít!

Velmi silný a inspirativní příběh, který stojí za přečtení. Žena, která si prošla peklem závislostí a vše ustála. Byla doba, kdy ji zbýval měsíc života a ona to dokázala zvrátit. Nyní se rozhodla promluvit.

22.8.2017 v 12:31 | Karma: 18,27 | Přečteno: 1818x | Diskuse| Ona

Klára Bártová

Z deníku šestatřicítky

Prý bych se tentokrát mohla přidat a hrát jim civilistku, kterou unesou teroristi. „Proč mi to připomíná nějaký péčko?“, odepsala jsem s pěknou řádkou smajlíků.„No jestli chceš, tak ti znásilnění v táboře ozbrojenců rád dopřeju...

5.6.2017 v 16:38 | Karma: 15,85 | Přečteno: 1523x | Diskuse| Ona

Klára Bártová

Z deníku šestatřicítky

Coco Chanel řekla: „Žena, která je připravená si nechat ostříhat vlasy, je připravena změnit celý svět.“ Tak já svět asi moc nevytrhnu, protože celá má plánovaná změna účesu se smrskla pouze do zkrácených konečků...

2.6.2017 v 15:01 | Karma: 15,41 | Přečteno: 906x | Diskuse| Ona

Klára Bártová

Z deníku šestatřicítky

Poslal mi fotky na email, jak se to dělalo dřív, a jako fakt dobrý. I na ty moje reagoval pozitivně. Akorát mi během sedmi sms asi čtyřikrát zdůraznil, že zatím skutečně nehledá žádný vztah, ale pouze něco jako kamarádku.

30.5.2017 v 18:33 | Karma: 16,04 | Přečteno: 1249x | Diskuse| Ona
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů

29. dubna 2024  6:21,  aktualizováno  13:19

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Zemřel bývalý místopředseda ODS Miroslav Macek. Bylo mu 79 let

1. května 2024  12:58

Ve věku 79 let zemřel bývalý místopředseda ODS a federální vlády Miroslav Macek, bylo mu 79 let. O...

NATO by Rusy porazilo, Putin má jedinou naději, řekl polský ministr zahraničí

26. dubna 2024  12:04

Rusko by se mělo bát Severoatlantické aliance, protože ho v případě střetu s ní čeká „nevyhnutelná...

Zelenskyj odvolal šéfa kybernetické špionáže kvůli skandálu s bytem manželky

1. května 2024  22:26

Ukrajinský prezident Volodymyr Zelenskyj odvolal šéfa kybernetického oddělení tajné služby SBU...

V Břeclavi na chlapce spadla branka, na následky zranění zemřel

1. května 2024

V Břeclavi ve středu v podvečer po úrazu na hřišti zemřel dvanáctiletý chlapec. Policie okolnosti...

Řidič Porsche srazil ve Vysočanech ženu s kočárkem, ta utrpěla vážná zranění

1. května 2024  20:36

V pražských Vysočanech sjel řidič automobilu ze silnice a srazil ženu s kočárkem. Podle mluvčího...

Školák měl v osmi letech dvě mrtvice. Nemocných dětí od covidu přibývá

1. května 2024

Premium Netušili jsme, že mrtvici mohou dostat i děti, říkají rodiče těch, které to zažily. Některé dokonce...

  • Počet článků 106
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1830x
Jsem máma malé holčičky. Občas mám co říct a hodně často chci něco říct. Nemám problém být otevřená. Je to má forma terapie...víc sem nevmáčknu, takže:

Ing. Klara Bartova, MBA

www.facebook.com/Mandarinky
www.zenazenam.cz
www.facebook.com/Rok.Patrika

www.facebook.com/kouc.klarabartova

 

Seznam rubrik