Z deníku šestatřicítky

30. 05. 2017 18:33:10
Poslal mi fotky na email, jak se to dělalo dřív, a jako fakt dobrý. I na ty moje reagoval pozitivně. Akorát mi během sedmi sms asi čtyřikrát zdůraznil, že zatím skutečně nehledá žádný vztah, ale pouze něco jako kamarádku.

29.5

Když se dívám na svůj zápis z posledního ledna, musím se smát. To bylo možná to období, než jsem s Lukášem odjela na wellness do Kutné Hory, potom na Ještěd, a hned v zápětí na Skywalk do Dolní Moravy, kde už jsem se do něj definitivně a naplno zamilovala a zcela na pár měsíců ztratila soudnost. V únoru jsem se sice na malý okamžik vzepjala, ale to byla slabota. To mi nijak dlouho nevydrželo.

Poslední lednový zápis ještě známky nějaké neuronové aktivity vykazoval a potom se zatáhla opona. Na oči mi spadly klapky, a můj organismus začaly ovládat nejen chemické procesy, ale především moje fantazie. Když něčemu někdy chcete věřit, tak prostě věříte. Nevadí, kdo je bez chyby, hoď kamenem.

Definitivně přišla fáze č. 2. Druhá porozchodová fáze je nostalgická. Teď je potřeba si přehrát ty světlé momenty. Musí to být. Jedině tak se dostanu do trojky, kdy mi to bude jedno, ve čtyřce se tomu budu smát a v pětce, která může a nemusí přijít, se dostaví úplné zapomnění: „Delete completed“.

Díky vlivu fáze dvě, která je velmi ošemetná, jsem si začala s Lukášem opět zlehka dopisovat. Neutrálně a o blbostech. Je to sice špatně, ale možná lepší dát si Metadon, než díky silnému absťáku spadnout znova do tvrdých drog.

Za půl hodiny mě čeká na Skypu pracovní pohovor. Jako tradičně mám největší strach z angličtiny.

Napsala jsem si pár vět, které jsem včera večer ještě narychlo prošla po telefonu se Susan, abych je měla správně. Nevím, kde se tohle vzdalo, ale já mám zkrátka blok mluvit. V češtině jsem výřečná a košatá a k nezastavení, ale jak se mě někdo zeptá anglicky, nastane zkrat. Nejhorší na tom je, že anglicky docela umím. Všemu rozumím, ale při komunikaci to prostě neposkládám. Jsem jednou pro vždy v zajetí svého rodného jazyka.

Říkala jsem to nedávno Susan a ona zkonstatovala: „No jo, protože seš na to moc inteligentní. Moc to řešíš. To je celkem pravidlo, že největší problém s cizími jazyky mají učitelky češtiny.“ Nejsem sice učitelka češtiny, ale češtinu díky své profesi řeším dost.

Naše rozhovory se Susan proto obvykle vypadají nějak takto. Susan se mě zeptá: Hello, how was your week? A já chci odpovědět, jaký jsem měla týden, ale jak jsem zvyklá se vyjadřovat svým osobitým způsobem, do pusy se mi dere jen reakce typu: „Můj týden byl ve znamení začátku...“ A už jsem v troubě. Vymyslela jsem si tak krkolomnou větu, že s ní nehnu. Susan to bleskově docvakne a nahazuje mi: „My week was very busy. Můj týden byl velmi náročný. Jednoduše. Žádný složitosti.“

Uf, oddechla jsem si, že si na svoji otázku i odpověděla, ale štve mě to. Musím trénovat. Jakmile přecházím do angličtiny, chce to zkrátka přestat být tak komplikovaná. Bez angličtiny se dnes člověk může jít zahrabat.

Každý nemá takové štěstí, jako můj bývalý kolega, který pracuje v americké firmě na exportním oddělení, kde jsem mnoho let působila i já. Tam je většina komunikace v angličtině a on nějakou záhadou proplouvá nepovšimnut už deset let, aniž by anglicky uměl. Nevím no, docela se mu divím. To je stejný jako mít arachnofobii a živit se jako čistič tarantulích terárií. Permanentní stres a hrůza v očích, když zvoní telefon a na displeji se objeví tři nuly, které značí zahraniční hovor.

No nic, zapínám Skype.

30.5

Venku je vedro jako v rovníkové Africe. Chcípu.

Včerejší pohovor dopadl báječně, a protože jsem si včera nechala dcerku ze školky doma, zbytek dne jsme spolu strávily v městském parku.

Takový hradecký Central Park, kde to žije, ale dá se i krásně rozjímat na dece. Právě do tohoto parku jsme chodili na střední běhat.

Hodiny tělesné výchovy, které jsem nesnášela. Ne, že bych se tak nerada hýbala, to snad ani ne, ale byla jsem v nejtěžším stádiu puberty, takže jsem to nesnášela už jen tak z principu, znáte to.

I dnes tu nějaká třída běhala. Mladíci v čele s mně dobře známým tělocvikářem, na kterém se těch dalších osmnáct let ve školství viditelně podepsalo. Skoro jsem ho nepoznala. A to učí na gymplu, kde jsou vesměs ukáznění a studiem pohlcení studenti bez nejapných kázeňských poklesků. Evidentně náročná profese i tak.

Je to ale úžasný pocit válet se pod stromem ve stínu s domácí citronádou zakoupenou v nedaleké hospůdce a sledovat, jak se lopotí při patnáctistovce někdo jiný. Balada.

Včera jsem se taky viděla s Radkou. Přinesla mi domácí mátovou šťávu a taky mi sdělila, že mi domluvila tak jako na půl rande s nějakým Danem. Prý je to pohledný, single, bezdětný sympaťák, co žije sám ve svém domě nedaleko, má dobrou práci, sportuje a nedávno se zmínil, že by se rád s někým seznámil. No vida, žádný přitroublý internet, není nad staré dobré dohazování.

Po ujištění, že Danovi nevadí aktivní holky, jsem se chopila iniciativy a ozvala se první.

Ačkoliv je skoro stejně starý, nemá Facebook, nepoužívá Whatsapp ani jiné komunikátory, takže jsem musela hezky postaru smolit sms. Je to sice „zpátky na stromy“, ale zase známka toho, že Dan nebude žádný internetový playboy, který toho má tolik, že by musel, jako někdo, v případě přetížení systému vyhlašovat pauzu.

Poslal mi fotky na email, jak se to dělalo dřív, a jako fakt dobrý. I na ty moje reagoval pozitivně. Akorát mi během sedmi sms asi čtyřikrát zdůraznil, že zatím skutečně nehledá žádný vztah, ale pouze něco jako kamarádku.

Samozřejmě! To jsme dva! To snad ani nejde si předem plánovat vztah, když někoho vůbec neznáte. Ani by mě nenapadlo to slovo použít. Jak mi to ale stále opakoval, přišlo mi to zvláštní. Zatím tomu nebudu přikládat žádnou váhu, kafe rozhodne.

Trošku mi Danova panika „hlavně nehledám vztah“ připadá jako takové to:

„Nedám si ten zákusek, prostě nedám, nemůžu tak žrát, řekla jsem žádný sladký!

Rozhodně ne, budu na sebe tvrdá. Když hubnu, tak hubnu. Neprojdu dveřma za chvíli. Hrozný tohle obžerství, takových kalorií a k ničemu.

Nic nebude.

Nebo?

Ne!

Ale tak možná pro jednou ještě, že bych, víte co, tak výjimečně, dnes naposledy. Dejte mi támhle ten větrník a jeden punčák a...“.

Zkrátka brání se tomu tak, že je to podezřelý. A není to proto, že doma čeká žena a deset hladových krků, nebo plný diář milenek, to má dohazovačka ošéfovaný. Tak uvidíme.

Letím do školky.

Autor: Klára Bártová | úterý 30.5.2017 18:33 | karma článku: 16.04 | přečteno: 1249x

Další články blogera

Tato rubrika neobsahuje žádné články...

Další články z rubriky Ona

Ivana Lance

USA Georgia vs. Česká Republika

Záleží na tom, jestli jste fanoušcci amerického sladkého a studeného čaje nebo českého piva. Po čem raději sáhnete vy?

28.3.2024 v 16:20 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 57 | Diskuse

Jana Melišová

Nemáte nejaké drobné?

Chcel by som si kúpiť jedlo, nepomôžete mi nejakými drobnými? Otázka, pri ktorej sa mnohí tvária, že nepočujú, prípadne od dotyčného odvracajú zrak, keďže najčastejšie sa ju pýtajú ľudia bez domova nevábneho výzoru.

28.3.2024 v 12:53 | Karma článku: 21.67 | Přečteno: 263 | Diskuse

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXXI.

Už měsíc mám nový vztah. "Randíme" denně mimo víkendů, ačkoli přiznávám, že myšlenky na něj mne neopouští ani o nich.

28.3.2024 v 6:00 | Karma článku: 7.87 | Přečteno: 162 |

Ivana Dianová

Billa šok

Billu navštěvuju docela často, mám ji totiž co by kamenem dohodil. Mám vůči ní spoustu výhrad, ale jít s plnými taškami pět minut, nebo jet několik stanic je dost rozdíl, což u mne hraje zásadní roli. Dnes jsem tam utrpěla šok.

26.3.2024 v 22:32 | Karma článku: 41.04 | Přečteno: 9137 | Diskuse

Lenka Prokopová

Oslava narozenin

V dávné době mého mládí se slavily narozeniny s dortem, svíčkami, babičkami, dědečky, strýčky a pratetami z třetího kolena. V dnešní době se slaví narozeninová párty hlavně s dalšími dětičkami.

25.3.2024 v 22:12 | Karma článku: 18.44 | Přečteno: 427 | Diskuse
Počet článků 106 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 1795

Jsem máma malé holčičky. Občas mám co říct a hodně často chci něco říct. Nemám problém být otevřená. Je to má forma terapie...víc sem nevmáčknu, takže:

Ing. Klara Bartova, MBA

www.facebook.com/Mandarinky
www.zenazenam.cz
www.facebook.com/Rok.Patrika

www.facebook.com/kouc.klarabartova

 

Seznam rubrik

Oblíbené články

více

Rána pro britskou monarchii. Princezna Kate má rakovinu, chodí na chemoterapii

Britská princezna z Walesu Kate (42) se léčí s rakovinou. Oznámila to sama ve videu na sociálních sítích poté, co se...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...