Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
TH

Moje sestra pracovala jako aupairka v Svycarsku. Druziny tam mely vsechny do sesti do vecera. Kdyz jeji sousedka byla v praci, tak klidne i do sedmi i do osmi. A byla s detmi sama. Tak ji je taky vyzvedavala. A to znamenalo samozrejme i v patek vecer. 

Pracovni do a ji koncila v sest a kdyby se zvedla a odesla, tak to znamenalo vypoved.

0 0
možnosti
DS

Měla jsem to obdobně, do práce jsem dojížděla, stačila chvilička zdržení anebo dopravní kalamita a byla jsem v háji.

Ještě že to nečte pan Bouše. Určitě by Vám vyčetl, že jste kariéristická, feministická únoskyně vlastních dětí, která neumožňuje jejich nebohému otci se podílet na jejich výchově. Což mi připomíná, že otec mých dětí do školky volal a občas zajížděl nikoliv proto, aby byl s dětmi a nedej Bože, aby ulevil mně, ale proto, aby mi mohl předhazovat, jak jsem nemožná a špatná matka :-). Doufám, že něčeho obdobného jste zproštěna.

Musím se pochlubit, že ve školních letech(zhruba od druhé třídy dcerky, tj 10 a 7 děti chodily čekat na mne do dětského oddělení knihovny či do herny DDM. Byl to jejich vlastní nápad a pro mne bylo podstatné, že na ně byl spoleh, že jsem je tam vždy našla zvláště předtím, než dostaly vlastní mobily.

2 0
možnosti
TH

Mate  chytre holky.

0 0
možnosti
LC

Problém je, že školky mají statut vzdělávacího zařízení, nikoli zařízení pro volnočasové aktivity, kde by se dětem věnovali vychovatelé třeba do večerních hodin. Spousta rodičů to nerozlišuje a myslí si, že školka je tu proto, aby měli kam dát děti, než dorazí z práce.

Souhlasím s autorkou, že to rozhodně rodičům, zejména samoživitelům, moc státní ani soukromý sektor neulehčuje. A to nemluvím o osobním přístupu učitelů. Všichni kárají rodiče (včetně jiných rodičů), ať se o své děti lépe starají a více se jim věnují. Ono se to lehce říká, ale tváří v tvář realitě, kdy za mizerný plat musíte sama/sám živit jedno, dvě děti a o tu práci přijít prostě nesmíte, se jen těžko dokážete přizpůsobit.

Řešením by bylo, kdyby takové školky, zejména ty státní, prostě prodloužily provoz do šesti, do sedmi večer s tím, že již nejde o vzdělávací program, ale právě o volné aktivity. Na "šichtu" by pak přišli jiní vychovatelé, aby učitelky mohly jít domů.

0 0
možnosti
JN

On je spíš problém v tom, že nemáme jednotnou pracovní dobu.

Takže některým by vyhovovalo, kdyby školky měly otevřeno už od pěti, a odpoledne to v pohodě zvládnou ve tři.

A jiní přivedou dítě do školky v devět a vyzvednout by si je chtěli v osm večer.

Jak to chcete řešit?

0 0
možnosti
RM

Nejste sama, je nás víc, ale zatím asi ne tolik, aby se tento problém nějak řešil. Většina školek i školních družin se zavírá v 16 hodin, některé v 16,30 a výjimečně najdete takové, kde je provozní doba do 17hodin. Já už jsem si naštěstí tímhle nepříjemným obdobím prošla, ale vzpomínám, jak moje dítě na mě často čekalo už oblečené i s učitelkou resp. vychovatelkou v šatně, třebaže jsem s jazykem na vestě dorazila ještě 5 někdy i 10 minut před koncem provozní doby. Jak dlouho tam to nebohé dítě v bundě a čepici skutečně sedělo opravdu nevím, ale je jasné, že to pro něj bylo hodně stresující, protože vždy, když měla odpoledne službu tahle nervózní vychovatelka, mě prosil, ať pro něj hlavně přijdu včas. Trochu času se dá ušetřit výběrem školy (školky) nedaleko místa zaměstnání některého z rodičů. 

Přeju Vám pevné nervy!

0 0
možnosti
PU

P72e82t60r 14U59h15e18r

26. 10. 2015 9:36

Já jako otec mám stejnou zkušenost. Téměř pokaždé jsem vyzvedával své kluky poslední. Nejdříve jsem ty pohledy učitelek snášel nedobře, ale vzhledem k tomu, že jsem se s klukama potom ještě vracel k sobě do práce, přestal jsem to vnímat. 

Ve školkách mají prostě nějakou pracovní dobu, po kterou tam musí učitelky být.

0 0
možnosti
Foto

Mám pocit, že poslední kapkou a zároveň i jakýmsi důvodem k napsání blogu bylo toto: "... jsem ještě kárána školkovými pedagogy a je mi podsouván pocit, že bych se měla cítit provinile."

Skoro bych to četl takto: "Ještě jednou, maminko, si přijdete pro své dítě jako poslední a budete ho tím trápit, tak na vás zavoláme sociálku!" 

V takovém případě Vaše naštvání docela chápu. R^

0 0
možnosti
PU

P33e23t73r 65U38h57e49r

26. 10. 2015 9:38

Měl jsem podobný pocit...

0 0
možnosti
JN

Máte asi dost smutný život.

0 1
možnosti
Foto

Jak jste na to přišel :-)?

0 0
možnosti
Foto

Hodně věcí je o lidech. A říkám to i přesto, že babička ani jedna , děti rok po sobě a školka  ne v místě mého zaměstnání, ale o několik kilometrů dál jinde. Bez auta, vpodstatě bez manžela... byla jsem za zvláštní, nikdo prodloužení šichty nežádal, ale přizpůsobila jsem se... tedy. Byla to super školka, neměnila bych... a to taky proto, že tam  kupříkladu rómské děti nikdy nebyly díky skvělému vedení a náhledu problémem, mé děti nikdy neměly žádný ten vštípený cink... že to né , víte prostě velmi mi vyhovovalo, že tam neexistoval v souladu s mou výchovou pojem kdejaká chamraď - ani od rodičů, což je o prostředí prvního kolektivu fajn věc vědět.

1 0
možnosti
Foto

a nejlepší je plivnout si na kdejakou chamraď.bez toho by skoro žádnej blogýsek nebyl úplnej.

1 2
možnosti
Foto

Tak pane Kujínku, dnes to máte za mínus.

Chlap, který napíše slovo "blogýsek," by měl za trest strávit minimálně týden soustředěným sledováním Mimibazaru bez možnosti sledování jakékoli jiné stránky nebo vypnutí počítače.

2 0
možnosti
Foto

To je ve školkách takový národní sport provozovaný už dlouhá desetiletí. 

Pohoršeným pohledům se nevyhnete, ani když dítě vyzvednete minutu před koncem pauzy mezi obědem a odpoledním spánkem, protože jste uvízla v zácpě. Sice jdete včas, ale obočí je nutné zvednout. Asi pro výstrahu.

Prostě na to dlabejte.

2 0
možnosti
  • Počet článků 106
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1830x
Jsem máma malé holčičky. Občas mám co říct a hodně často chci něco říct. Nemám problém být otevřená. Je to má forma terapie...víc sem nevmáčknu, takže:

Ing. Klara Bartova, MBA

www.facebook.com/Mandarinky
www.zenazenam.cz
www.facebook.com/Rok.Patrika

www.facebook.com/kouc.klarabartova

 

Seznam rubrik