Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
DK

Díky za tip při prodeji starších věcí.

2 0
možnosti
Foto

Podobný příklad uvádí třeba Robert B. Cialdini na začátku své knihy "Zbraně vlivu". Stojí za přečtení...

1 0
možnosti

I81v11o 46Ž85á59č89e17k

4. 11. 2016 11:30

V kočárcích ani v kosmetice se nevyznám, ale při nákupu potravin v obchodech většinově platí, že co je dražší, to je obvykle lepší. Samozřejmě existují výjimky, něco může být prostě předražené. Ale zatímco u levného zboží máte jistotu, že je to šmejd, tak u dražšího máte aspoń naději, že to šmejd není. Poctivé suroviny a poctivá práce se totiž musejí zaplatit.

0 0
možnosti
AV

A33n76n16a 35V93e46s74e18l83á

4. 11. 2016 10:48

tohle vždy nefunguje

0 0
možnosti
RE

Mohu potvrdit:-) Nedávno přítelkyně chtěla vyhodit skříně, leta uložené na půdě. Nechtělo se mi to samozřejmě tahat čtyři patra a vozit do sběrného dvora, tak jsem jí navrhl, ať to vyfotí a dá na bazoš a ze srandy tam dá cenu, třeba pět set. Jaru tam dala pro jistotu šest set a do dvou dnů to bylo uklizeno...Vychází to ze "stádnosti" lidí. Norové např. kupují sáček sušených hub "lišek" za 60 NOK v obchodě, byť si je mohou nasbírat všude kolem v lese a usušit zadarmo. Jenže z obchodu je to "ověřeno" kdežto z lesa je to z "divoké nebezpečné přírody."

1 0
možnosti
VF

Hodně dáááávno Mototechna prodávala Fordy. Byly moc drahé + - 120.000korun. Prodej se zasekl, tak snížili cenu asi na 110.000. Zas se nic nedělo. Zvýšili cenu na 115.000 a málem se o ně lidé poprali. Nepochopitelné.

(Ty ceny si pamatuji jen zhruba.)

1 0
možnosti
LV

Kdysi jsme v agentuře dělali pro jednoho výrobce šampónů a mýdel. Měly 3 výrobkové řady - low end, střed a high-end. Ve skutečnosti šlo o tentýž šampón, jen v pondělí a úterý ho stáčeli do plastových lahviček se samolepící etiketou za 30,- Kč, ve středu a ve čtvrtek do plastových lahviček s papírovou luxusněji vypadající etiketou kolem celé lahvičky (prodejka 60,- Kč)a v pátek do skleněných flakonků a balili ho do krabičky. Přidali trochu parfému a prodali za 90,- Kč. Takhle jednoduše dostali svůj výrobek do celé populace. Někdo prostě jde po ceně, ten si koupí šampon za 30,- někdo nechce vypadat jako socka, tak jde po nejdražším. A zbytek nechce vybočovat, tak se drží uprostřed.

1 0
možnosti
LV

To je statická funkce vlivu výše ceny na nákupní chování. Pak je ještě dynamická.

Před pár lety propukla "vaječná krize". V Polsku nepřešli na větší klece pro nosnice, velké řetězce tak dostaly od EU zákaz tam nakupovat a vajec byl najednou nedostatek. Cena postupně vzrůstala z necelých 2 korun na 3, 4, 5 a více.Čím vyšší cena byla, tím více rostla poptávka. Dokud byla vejce okolo 3 korun, prakticky se nic nedělo, ale jak se cena přehoupla přes 5 korun, nastalo šílenství. Lidi skupovali vajíčka ve velkém, což vyhnalo cenu někam k 8 korunám za kus. A to přesto, že se všude mluvilo o tom, že to je jen dočasný výpadek, než se podaří dohodnout jiné zdroje.

Lidi prostě mají zafixováno, že pokud začne růst cena, znamená to, že komodita z trhu zmizí a je třeba se dostatečně zásobit...

1 0
možnosti
JS

R^ vyvolání zdání je to, co mnohé popohání ;-)

1 0
možnosti
Foto

Je to tak. Když jsem nabízel něco zdarma nebo za odvoz nebo za symbolickou cenu, přehlíželi to potenciální zájemci jako velké širé rodné lány. Jakmile jsem nastavil cenu, u které jsem si byl jistý, že hraničí s drzostí, bylo to hned pryč. Vám R^

3 0
možnosti
  • Počet článků 106
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1830x
Jsem máma malé holčičky. Občas mám co říct a hodně často chci něco říct. Nemám problém být otevřená. Je to má forma terapie...víc sem nevmáčknu, takže:

Ing. Klara Bartova, MBA

www.facebook.com/Mandarinky
www.zenazenam.cz
www.facebook.com/Rok.Patrika

www.facebook.com/kouc.klarabartova

 

Seznam rubrik